Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Pytanie o migracje RAID

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Pytanie o migracje RAID
From: "BUNIEK" <mbuniek@interia.pl>
Date: Thu, 16 Mar 2017 12:41:52 +0100
Jest sobie pecet, plyta jak wyzej dziala to z SSD na OS i 2x1Tb w Raid0 na
szpargaly...
Czy ktokolwiek wie, ktokolwiek przeprowadzal migracje z RAID0 do RAID5 bez
utraty danych? Jak to ugrysc?

Trenowałem to laboratoryjnie i sie udało, na jakims WinRaid z plyty.
Przy czym był to lab i utrata danych nie byłaby problemem.

W każdym środowisku "produkcyjnym" zalecam backup i potem migrację. Jak sie powiedzie, to OK jak nie mamy backup. Ale prawdopodobnie szybciej będzie jak dane zgrasz, skasujesz R0 założysz R5 i wgrasz dane.

Ciekawostka z produkcji:
Ostatnio wymieniałem płytę główną socket 775 chpiset P45 gdzie byl Raid 5 na Asus`a H97 PLUS socket 1150. Zrobiłem wszelakie kopie systemu itd/itp i przełożyłem płytę podłączyłem wszystko co trzeba było, i ....

... wszystko ruszyło (zakładałem ze to może sie udać ale ...) dyski będące częścią RAID wylądowały w zupełnie w innych miejscach (porty sata), a i tak płyta to zakminiła i odpowiednio poukładała.

BUNIEK