Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Pytanie o migracje RAID

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Pytanie o migracje RAID
From: MB <MBrandomMB@hmamail.com>
Date: Mon, 27 Mar 2017 00:59:30 +0200
W dniu 16.03.2017 o 12:41, BUNIEK pisze:

> Ciekawostka z produkcji:
> Ostatnio wymieniałem płytę główną socket 775 chpiset P45 gdzie byl Raid
> 5 na Asus`a H97 PLUS socket 1150.
> Zrobiłem wszelakie kopie systemu itd/itp i przełożyłem płytę podłączyłem
> wszystko co trzeba było, i ....
>
> ... wszystko ruszyło (zakładałem ze to może sie udać ale ...) dyski
> będące częścią RAID wylądowały w zupełnie w innych miejscach (porty
> sata), a i tak płyta to zakminiła i odpowiednio poukładała.

        Ale mi humor poprawiles :) Szukałem podobnego info od dawna
i nikt nie wiedział z praktyki, tylko mgliste gdybania.
Też mam w domowym PC RAID0 4x 1TB na Asusie M4A77TDPRO i pewnie tym roku
czeka mnie przesiadka na AM4, bo ile mozna siedzieć na Phenomie II 955.
AM3+ ominąłem m.in. ze względu ten RAID własnie. Czyli jest spora szansa
że przy zmianie AM3->AM4 na równych mostkach poludniowych macież też
przeżyje.

P.S.
Uwagi o bezpieczeństwie RAID0 można sobie darować. System na SSD +
zewnętrzny backup, wszystko co istotniejsze na HDD poza macierzą +
backup na NAS + dyskach USB, co najważniejsze dodatkowo też na
DVDR/DVDRAM + chmura. Na tym RAID0 leży tylko to co bez większej straty
mogłoby polecieć - głównie gry ze steama/upaly/origin które zawsze można
pobrac ponownie, ale zaciągać 4TB na ADSL2 to tak sobie fajne jest.
Poza tym, odpukać, od 2009 r. ta soft-macierz ma się dobrze i nawet nie
przepinałem dysków na wsadzony w PCI-E kontroler RAID wypruty z jakiejś
workstacji czy serwera HP - SAS na starym LSI1064E mającym, co mnie
mocno zaskoczyło, wsparcie przez sterowniku od MS z WU nawet pod Win10
x64 - nie takie oczywiste jak na tak stary i stosunkowo mało popularny
sprzęt.

P.S.
Płyta docelowa na H97 była Asusa, a ta docelowa na S775 też Asus czy
inny producent?