Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Modyfikacja chłodzenia w grafice low profile

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Modyfikacja chłodzenia w grafice low profile
From: nadir <none@hell.org>
Date: Sat, 24 Dec 2016 23:46:29 +0100
W dniu 2016-12-24 o 23:20, PeJot pisze:
W dniu 2016-12-24 o 22:49, nadir pisze:

To już wiem z pierwszego postu. Jaka to konkretnie obudowa?

HP Compaq dc7900 Small Form Factor PC.

Trochę lipa, bo z tego co widzę ta obudowa jest dosyć szczelna i
powietrze z zewnątrz jest ciężko zassać. Jest tam jakiś dopływ/odpływ powietrza oprócz wentylatora w zasilaczu?

50x80x10 mm, wiatraczek 50 mm. Na pewno dało by się dać 3 x grubszy
radiator, ale podejrzewam że księgowi w MSI dostali by zawału -
przecież TDP jest na poziomie 30 watów.

Grubość radiatora ma mniejsze znaczenie niż jego powierzchnia wymiany.
Kombinowałbym upchnąć tam maksymalnie duży wiatrak, który zmieści się między płytą główna a "sufitem" obudowy. Dobrze by też było żeby sam wentylator nie przylegał bezpośrednio do radiatora, tak jak ten oryginalny. To powinno trochę ciszej działać niż oryginalny wiatrak. Wyciszałem w podobny sposób kiedyś swoją kartę graficzną, która miała zamontowany jakiś mały, szybkoobrotowy wentylator. Tyle tylko, że moja obudowa była dużo większa i miałem tam sporo miejsca na duży, wolny wentyl.

Szczelna obudowa może powodować, że jaki by nie był wentylator na karcie, to brak dopływu chłodnego powietrza z zewnątrz niewiele pomoże.
Inna sprawa, że te 60 stopni w obciążeniu, to nie taka straszna sprawa.