Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] System na starym kompie

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] System na starym kompie
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Wed, 21 Dec 2016 22:50:58 +0100
W dniu 2016-12-21 o 22:18, Jer pisze:
W dniu 21.12.2016 o 21:18, Dominik Ałaszewski pisze:
Dnia 21.12.2016 Jer <jer@kontakt.pl> napisał/a:

 Czy jest coś lżejszego (system) na ten komp?

Jasne, jeśli chcesz Linuksa to dowolna współczesna
dytrybucja z długim wsparciem dla poprawek
bezpieczeństwa (polecam CentOS) i lekkie
środowisko graficzne- po szczegóły zapraszam
na pcol.

Tylko weź pod szanowną uwagę planowane zastosowania,
przykładowo współczesne przegląxarki www mają
niemałe zapotrzebowanie na RAM.

ASUS-A3Hf uściślając model - też tak pomyślałem, że ten RAM jest wąskim
gardłem. W tel. mam 2 GB RAMu. I nie jestem specem od systemów, ani od
oprogramowania, ani od komputerów. Nie wiem jaka grupa kryje sie pod
skrótem pcol.

pl.comp.os.linux

Laptopa użytkuję sporadycznie do www, jakiś film - nie potrzebuję
nowego, ale w miarę usprawnienie tego.

Były dystrybucje live Movix i Movix2 - maleńkie, chyba kilkanaście, może kilkadziesiąt MB. Specjalnie do zastosowań multimedialnych. Śmigały nawet na starych komputerach z procesorem 486.

Powstało następne pytanie, czy da się zwiększyć pamięć w tym modelu -
pisząc posty grzebię też w internecie, ale jak napisałem wyżej
komputerowiec ze mnie żaden.

ICH6M - więc pewnie 2GB RAM nie przeskoczy. Można spróbować 4GB.

--
Pozdrawiam.

Adam