Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Substytut dysku SSD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Substytut dysku SSD
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Sat, 17 Dec 2016 20:55:12 +0100
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 17 Dec 2016 20:24:47 +0100
 doszła do mnie wiadomość  <o343fr$dh7$1@node2.news.atman.pl>
 od Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl>  :

>Mam w domu kilka SD, o pojemnościach 8-32G. Wszystkie niszczą dane w
>przypadkowych miejscach jesli R-PI nie zostanie zamkniety poprawnie,
>tylko wyrwany kabel. Myślę że *jest* źle.
>
>Stara karta 2G absolutnie bezproblemowo przeżywa wszelkie awarie zasilania.

Unikam wyrywania kabla od zasilania przed zamknięciem, ale kilka razy
to się stało - nic nie zaszło(może jak by sumy kontrolne plików
sprawdzić, to coś by wylazło).
Kiedyś system mi nie wstał po restarcie, ale to bez wyrywania kabla,
musiałem instalować na nowo(to jeszcze na staryn Pi B+ 512).
Może masz wielkie szczęście posiadania karty SLC?
Dzisiaj mają ceny z kosmosu.
Może zrobię kilka prób zaniku zasilania na Raspberry w innym czasie.
--
Ach, wielkość - jakże czcimy ją! Nawet łajno,
byle zeń wznieść górę o szczycie tonącym w obłokach,