Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] SSD jako system cache

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] SSD jako system cache
From: 2late <deadlog_FILTR_@wp.pl>
Date: Mon, 28 Nov 2016 08:54:29 +0000
On 28/11/2016 07:54, atm wrote:

No to chyba czegos nie rozumiem.
Chcesz sobie ustawic wszelkie katalogi 'temp' i 'cache' i.e.
przegladarki, photoshopa, czy czego tam jeszcze na osobnym dysku SSD?

W kazdym razie RAID0 (250 GB) na dyskach SSD chodzi mi od ponad 3 lat
bez absolutnie zadnych problemow. Backup robi sie co noc na wszelki
wypadek.

Wrzucenie do systemu (komputerowego) SSD jako cache "keszuje" wszystko z
czego czesto korzystasz. Nie musisz sie martwic co tam wyląduje, tym
zajmuje sie oprogramowanie. Domyslam sie, ze logicznie  - przegladajac
struktury katalogow - pliki nadal siedza na np 4 dyskach HDD jednak w
praktyce najczesciej uzywane pliki zostaly zdublowane na 64GB dysku SSD,
dzieki czemu uzyskuje sie duzy przyrost predkosci w operacjach dyskowych.

No ale wtedy jestes ograniczony do np 64GB cache'owanych plikow.
Jesli masz RAID0 mozesz cache'owac na dysku systemowym (chyba bardziej elastycznie)? Ktory, skadinad, bedzie dwa razy szybszy.
Wiem ze drugi 256GB kosztuje wiecej niz 64Gb ale wspominales cos o zakupie 1 TB

Pozdrawiam