Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] SSD jako system cache

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] SSD jako system cache
From: atm <_@vp.pl>
Date: Mon, 28 Nov 2016 22:52:37 +0100

Tez mam chipset intela i bylo cos dolaczone na CD do plyty glownej ale
jako  ze mam SSD to nie zawracalem sobie za bardzo tym glowy. Jakies RAM
dyski czy inne Intel Rapid Storage.
Znalazlem linka http://i.imgur.com/BA5iBiO.png mam nadzieje ze to to.
Tak na prawde to mam 2 x RAID0 (lacznie 1 TB) i rzeczywista predkosc
kopiowania z RAID do RAID to 500 - 550BG / s (dla duzych plikow)
Ale to nic, w porownaniu do jednego goscia tutaj z grupy, ktory ma jeden
z tych PCIe SSD dyskow. Kiedys tu pokazal nam parametry dysku i bylo cos
dwa i pol raza szybciej niz moj RAID :)
Mysle o czyms takim, ale poki co finanse mnie powstrzymuja.

Pozdrawiam

Takie transfery robia wrazenie, ale w przypadku mojego komputera zaczyna sie loteria jak to wyjdzie w praktyce. Zaimplementowana SATA 3 jest slaba, dodana chyba w pospiechu, zeby info na pudelku przyciagalo uwage. Moj Crucial w recenzjach osiaga 500MB/s, u mnie w porywach do 400. Teraz, po ktorejs aktualizacji transfer spadl jeszcze nizej. Wsparcie dla plyty skonczylo sie na W7. Nawet gdybym chcial sie bawic w SSD cache musialbym kombinowac z instalacja softu Intela do obslugi tego rozwiazania. Robi sie spore druciarstwo. Byc moze szybciej kupie nowy komputer niz skorzystam z tego rozwiazania lub z RAID0 na SSD :)