Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dlaczego napędy DVD psują się zawsze w ten sam sposób ?:)

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dlaczego napędy DVD psują się zawsze w ten sam sposób ?:)
From: "Marcin G." <sq9etc_usun_to_@poczta_usun_to_.onet.pl>
Date: Fri, 18 Nov 2016 08:43:45 +0100
Użytkownik "Swift" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:38a498a9-f616-4995-b0f9-4653b84c5678@googlegroups.com...

Nie wiem, czy tytułowe zdanie jest ogólnie prawdziwe, natomiast z moich obserwacji, poczynionych na kilkunastu już napędach CD/DVD, wynika, że najczęściej napęd kończy swój żywot ponieważ przestaje wysuwać się tacka. Naciśnięcie przycisku powoduje zazwyczaj słyszalny odgłos stuknięcia i buczenia silnika
napędu wysuwania tacki, a tacka pozostaje nieruchoma.

W dwóch, czy trzech przypadkach - powodem było wytarcie się gumowego paska klinowego (przypominającego gumkę recepturkę), co udało mi się usunąć poprzez zmatowanie powierzchni kółek
pasowych i powierzchni samego paska.

Też maiłem taki objaw w nagrywarce LiteOn. Umycie paska wodą z mydłem rozwiązało problem, tacka się wysuwa (nie wiem jak długo).

Pozdrawiam,
Marcin G.