Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dlaczego napędy DVD psują się zawsze w ten sam sposób ?:)

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dlaczego napędy DVD psują się zawsze w ten sam sposób ?:)
From: Saiko Kila <fnvxbxvyn@benatr.cy>
Date: Fri, 25 Nov 2016 18:31:28 +0100
Proces Swift <pawprac@gmail.com> zwrócił błąd:
> Nie wiem, czy tytułowe zdanie jest ogólnie prawdziwe, natomiast z
> moich obserwacji, poczynionych na kilkunastu już napędach CD/DVD,
> wynika, że najczęściej napęd kończy swój żywot ponieważ przestaje
> wysuwać się tacka. Naciśnięcie przycisku powoduje zazwyczaj słyszalny
> odgłos stuknięcia i buczenia silnika napędu wysuwania tacki, a tacka
> pozostaje nieruchoma.

U mnie żaden tak nie padł. Mam kilkunastoletnie napędy, którym tacka się
wysuwa (używam do obciążenia PSU), a poza tym nie nadają się do niczego.
W jednym nawet oryginalna płyta z windowsem wybuchła swego czasu, i
wysuwa się ze zgrzytem, ale się wysuwa. Mam też nowsze które się zepsuły
w podobny sposób: przestały czytać płyty (czasem najpierw np. DVD, a CD
działało jeszcze jakiś czas) i tyle. Czyszczenie nie pomaga. Myślę, że
to zaprojektowane postarzanie.

Dlatego używam już tylko jednego napędu optycznego, zainstalowanego w
przenośnej obudowie z wentylatorem, i nie kupuję napędów do nowych
komputerów. Szkoda pieniędzy.

--
Saiko Kila
If you appoint your own abbot, it'll be easier to deal with the