Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] hdparm

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] hdparm
From: sczygiel@gmail.com
Date: Thu, 3 Nov 2016 14:45:30 -0700 (PDT)
W dniu czwartek, 3 listopada 2016 22:19:47 UTC+1 użytkownik Marsjanin napisał:

> Dzięki za wyjaśnienia. I już spieszę wyjaśnić, o co mi chodziło. :)
>
> Rozumiem teraz,  że nikt  mi nie mógł  specjalnie jakimś  hdparmem czy
> podobnym Windowsowym ustrojstwem „popsuć” dysku.
>
> A dysk jest sprawny, ale zachowuje  się dziwnie. Usypia się po jakichś
> 20 sekundach (bez głośnego parkowania głowicy). Choć jeśli usuniemy go
> poprawnie z  systemu i poczekamy  20s aż przestanie szumieć  – również
> nie  słychać, by  parkował głowicę.  Może  robi to  w jakimś  powolnym
> trybie pod zasilaniem przy wyłączaniu talerzy.
>
> Model: 2,5" SATA, WDC WD2500BEVT-22A23T0 (01.01A01)

> [...]
Czy ten dysk przypadkiem nie pracuje w jakiejś obudowie zewnetrznej?

Mam taką z wellanda me-costam45 czy jakos tak. Ona tak miała że dyski w niej
szybko sie kładły spać.
Strasznie wkurzające. Własnie coś koło 20 sekund.

Po narzekaniu wellandowi dali mi programik do grzebania w firmware. Za jego
pomocą przestawiłem sobie ten parametr i juz jest dobrze. :)

Więc to może wina obudowy?

Spróbuj ten dysk podpiąć bezpośrednio. Jak dalej tak będzie miał to poszukaj
dedykowanego programu (western digital i seagate na pewno kiedyś takie miały) i
za jego pomoca daje się takie coś ustawić. Choć nie jestem na bieżąco więc moze
już takich nie publikują.