Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] hdparm

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] hdparm
From: Marsjanin <mars@marsjanin.tk>
Date: Thu, 3 Nov 2016 21:19:18 -0000 (UTC)
Dnia Thu, 03 Nov 2016 11:26:31 -0700, sczygiel napisał(a):

> A chyba o to pytającemu chodziło.

Dzięki za wyjaśnienia. I już spieszę wyjaśnić, o co mi chodziło. :)

Rozumiem teraz,  że nikt  mi nie mógł  specjalnie jakimś  hdparmem czy
podobnym Windowsowym ustrojstwem „popsuć” dysku.

A dysk jest sprawny, ale zachowuje  się dziwnie. Usypia się po jakichś
20 sekundach (bez głośnego parkowania głowicy). Choć jeśli usuniemy go
poprawnie z  systemu i poczekamy  20s aż przestanie szumieć  – również
nie  słychać, by  parkował głowicę.  Może  robi to  w jakimś  powolnym
trybie pod zasilaniem przy wyłączaniu talerzy.

Model: 2,5" SATA, WDC WD2500BEVT-22A23T0 (01.01A01)

Powoduje to np.  że kiepsko się nadaje do  przechowywania i puszczania
muzyki  w  MP3. Zawsze  po  zbuforowaniu  utworu  zdąży się  uśpić,  a
wznawia się po  żądaniu kolejnego, przez co  program jest potraktowany
kilkusekundowym lagiem po kilkunastu sekundach nowego utworu. :)

--
Pozdrawiam,
Marsjanin