Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Myszka bezprzewodowa i dwa odbiorniki?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Myszka bezprzewodowa i dwa odbiorniki?
From: Saiko Kila <fnvxbxvyn@benatr.cy>
Date: Wed, 12 Oct 2016 23:34:21 +0200
Proces JaNus <bez@adresu> zwrócił błąd:

> Mam zestaw m. + k. Tracera, i jak sądzisz: czy gdy kupię drugi (acz
> niekoniecznie identyczny model), do drugiego kompa w sąsiednim pokoju,
> to może się zdarzyć, iż przy starcie systemu sparują się na opak?

A nie wiem jak Tracery parują, bo mogą robić to na innej zasadzie. U
Logitecha to niemożliwe (teoretycznie), bo jest przed tym zabezpieczony.
Możesz sparować myszę, włożyć do szuflady, wyjąć za 2 lata i (po
włożeniu baterii ;) będzie sparowana. Tzn. program do parowania rozpozna
ten konkretny egzemplarz myszy, chyba po numerze seryjnym, i że już go
kiedyś sparował. To dotyczy serii Unifying, bo wiadomo, że inne modele
Logitecha mogą być zakłócane np. przez urządzenia Microsofta, a
przynajmniej o tym kiedyś czytałem.

> W zasadzie wiem jak można temu przeciwdziałać, ale jako swoista
> ciekawostka nawet by mi to pasowało, już nie napiszę po co, bo deczko
> zawiłe.

Właśnie zależy jak to sobie inżynierowie wymyślili. Wedle Logitecha
oficjalnie nie można sparować wielu odbiorników na raz z jedną myszą.
Czy to się da jakoś nieoficjalnie to nie wiem, ale trudno mi to
przetestować. Wymagałoby to chyba postawienia dwóch komputerów poza
swoim wzajemnym zasięgiem (żeby dynksy się nie widziały), a mysz
musiałaby być gdzieś pośrodku.

--
Saiko Kila
My dog's name is Muhammad.