Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] dwa windowsy

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] dwa windowsy
From: sczygiel@gmail.com
Date: Tue, 30 Aug 2016 23:20:38 -0700 (PDT)
W dniu wtorek, 30 sierpnia 2016 16:07:47 UTC+2 użytkownik Yerine Ictimai
napisał:

> Ale przecież mam Additios od samego początku zainstalowane!

> Ale pytanie JAKI HARDWARE one symulują?

Sterowniki nie symulują.
One pozwalają OS-owi korzystać z specyficznych sterowników wystawianych przez
oprogramowanie wirtualizujące.

Tak naprawde to mamy tam do czynienia z dwoma sytuacjami:
Wirtualizacyjny soft symuluje pare generycznych sprzętów (jakiś mostek
chipsetowy, jakąś karte graficzną (np. cirrus)). I do nich stosuje się zwykłe
sterowniki takie jakie byś użył w fizycznej maszynie.

Ale może też to oprogramowanie wystawić dla systemu gościa dedykowany sprzęt.
Nazwijmy go "karta graficzna virtualbox". I dla niego są te dedykowane
sterowniki. Takiego typu karty w zwykłym fizycznym sprzęcie nie znajdziesz.