Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] tablet nie ładuje się kiedy jest włączony

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] tablet nie ładuje się kiedy jest włączony
From: Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl>
Date: Wed, 13 Apr 2016 09:33:43 +0200
W dniu 2016-04-12 o 13:51, PiteR pisze:

> Mogliby dać osobne gniazdko ładowania ale chyba tablet musi byc uadny i
> takie gniazdko zepsułoby design :) W ogole to mogliby dać kilka portów
> usb na obwodzie i diodę ładowania. Moj nawet diody nie ma. Dorzuciłbym
> im te 2zł.

Paradoksalnie najlepiej wyposażone pod tym względem są tanie, chińskie
tablety. A przynajmniej były parę lat temu, w czasach Androida 2.3.
Później przestałem się interesować tym segmentem rynku. Mój ówczesny
Galaxy Tab nie miał wtedy nawet normalnego gniazdka micro USB, tylko
jakieś własne rozwiązanie Samsunga. W chińskich produktach tymczasem
widywało się obok siebie micro USB (OTG), pełnowymiarowe gniazdo USB
host, a nierzadko także zupełnie osobne złącze zasilania (power jack).
To ostatnie akurat osobiście uznałbym za wadę, bo wszędzie już zdążyły
się rozpowszechnić ładowarki mini/microUSB.

Jakiś czas później wymieniłem sprzęt na HP TouchPada (oryginalnie na
WebOS, ale w jakiś czas później powstała całkiem stabilna, nieoficjalna
wersja Androida). Urządzenie ponoć miało hosta USB, ale na złączu nie
było wyprowadzonego zasilania, a więc trzeba było kombinować. W
chińskich urządzeniach było to już wówczas typowa funkcjonalność.

Od chińskich tabletów odstraszał natomiast soft. Wgrany fabrycznie
Android zachowywał się jak jakaś wczesna beta. Był niestabilny, potrafił
się zawieszać lub samodzielnie resetować. Zarządzanie energią dosłownie
leżało...