Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Czy spotkał się kiedyś ktoś z dobrym dyskiem twardym który n

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Czy spotkał się kiedyś ktoś z dobrym dyskiem twardym który nie startuje gdy jest podłączony do prądu?
From: "rageofhonor" <wein@wp.pl>
Date: Fri, 25 Mar 2016 10:30:25 +0100

Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:56f3f4b6$0$686$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2016-03-24 o 11:09, rageofhonor pisze:

> Użytkownik "Kamil" <mospam@tlen.pl> napisał w wiadomości

> Przecież potem ponownie wsadziłem dysk do nagrywarki i w nagrywarce
> ruszył. Dokładnie ten dysk ruszył gdzie zapewniano mnie przez serwisy
> komputerowe że na 100% uwalony. Moje pytanie dotyczyło dysku który nie
> startuje gdy powinien w kompie.

Ja bym wsadził dysk, uruchomił nagrywarkę i sprawdził napięcia, sądzę bardziej, że dysk jest "specjalny" - elektronika dysku taka sama jak w serii, ale firmware już inne. A może nawet firmware znajduje się w nagrywarce.

Pamiętam, jak kiedyś czytałem o tunerze satelitarnym, chyba polsatu i tam dysk był szyfrowany kodowaniem z karty i wyciągnięty nie dawał się odczytać - nieznany system plików. Ale dysk ZTCP startował.

Wiem jedno że jak się wsadza do tej nagrywarki nowy dysk twardy to trzeba przeprowadzić firmware update. Teraz pytanie dysku czy nagrywarki? Normalnie wsadza się płytkę do DVD roma i nagrywarka robi swoje. Może ta nagrywarka jest w stanie zmienić firmware dysku twardego?

<Pop. w WÄ…tku] Aktualny WÄ…tek [Nast. w WÄ…tku>