Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Czy spotkał się kiedyś ktoś z dobrym dyskiem twardym który n

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Czy spotkał się kiedyś ktoś z dobrym dyskiem twardym który nie startuje gdy jest podłączony do prądu?
From: BQB <adres@anty.spamowy.com.invalid>
Date: Thu, 24 Mar 2016 15:07:50 +0100
W dniu 2016-03-24 o 11:09, rageofhonor pisze:

> Użytkownik "Kamil" <mospam@tlen.pl> napisał w wiadomości

> Przecież potem ponownie wsadziłem dysk do nagrywarki i w nagrywarce
> ruszył. Dokładnie ten dysk ruszył gdzie zapewniano mnie przez serwisy
> komputerowe że na 100% uwalony. Moje pytanie dotyczyło dysku który nie
> startuje gdy powinien w kompie.

Ja bym wsadził dysk, uruchomił nagrywarkę i sprawdził napięcia, sądzę bardziej, że dysk jest "specjalny" - elektronika dysku taka sama jak w serii, ale firmware już inne. A może nawet firmware znajduje się w nagrywarce.

Pamiętam, jak kiedyś czytałem o tunerze satelitarnym, chyba polsatu i tam dysk był szyfrowany kodowaniem z karty i wyciągnięty nie dawał się odczytać - nieznany system plików. Ale dysk ZTCP startował.