Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Czy spotkał się kiedyś ktoś z dobrym dyskiem twardym który n

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Czy spotkał się kiedyś ktoś z dobrym dyskiem twardym który nie startuje gdy jest podłączony do prądu?
From: PiteR <email@fauszywy.pl>
Date: Sat, 19 Mar 2016 17:42:51 +0100
rageofhonor pisze tak:

> Miałem wczoraj dziwną sytuację: dysk HDD IDE wymontowany z
> stacjonarnej nagrywarki HDD/DVD.
> Chciałem sprawdzić stan zdrowia. Po podłączeniu do stacji
> dokującej i komputera nie startuje tak jak gdyby był uszkodzony. w
> nagrywarce startuje bez problemu. Testowane na 3 innych
> komputerach.
>
> Normalnie dysk podłączony do zasilania powinien chyba wystartować?
>
> Co może być przyczyną takiego dziwnego zachowania?
>
> Jedyna różnica o że w nagrywarce żyły czerwona i żółta były
> zamienione miejscami.
>
> Model: Samsung HA200JC 200 GB

Trzeba sprawdzić napięcia +5v i +12v przy rozruchu czy nie siadają
no i czy trafiają na własciwe piny w gniazdku. Czt kontakty nie są
rozgięte, że nie łączą.

Czerwony kabel to +5v a żółty +12v.

Dysk wg pdf chce przy rozruchu do 2 amperów.

schemat wtyczki Molex

http://i36.tinypic.com/23qyxzr.gif
http://www.retroblast.com/graphics/molex.gif

--