Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] NSA 325 v2 i padający dysk?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] NSA 325 v2 i padający dysk?
From: " ...:::WISKOLER:::..." <jvfxbyre@burgh.rh>
Date: Tue, 22 Mar 2016 17:15:20 +0100
Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą elmer radi radisson
naskrobał(a):

> On 2016-03-21 18:22,  ...:::WISKOLER:::... wrote:
>
> A wczesniej nie swiecila?
> Bo np. w NSA310 LED od dysku tez swieci sie dosc mylaco caly czas.
> A zaczyna migotac podczas pracy.
Ona świeciła poprzednio i mrugała, ale poprzednio był to zielony kolor -
teraz świeci się na stałe na czerwono. Stąd mój wniosek (poprawny lub nie)
że zdycha jeden z dysków.

> to jest ext3, wiec raczej bez problemu.
Czyli mam szansę podłączyć do linuxa i zgrać dane, pytanie czy wystarczy
jeden dysk czy oba muszą być i na dodatek jak je spiąć? Mam przenośny dysk
USB to za jego pomocą mógłbym jeden podłączyć do kompa/

> A jak wyglada obciazenie CPU patrzac w panelu zarzadzajacym?
Jeślu uda się na niego zalogować to w obciążeniu procesora strzałeczka
kręci się non-stop i nie zamierza pokazać niczego, odświerzanie strony nie
polepsza sprawy.

> Tak w ogole to na NSA-xxx dlatego wlasnie warto miec zainstalowane
> ffp i odpalony shell ssh - wiecej mozna podejrzec, jak i zdiagnozowac.
>
> Choc w sumie mozna i poradzic sobie w ten sposob
> http://zyxel.nas-central.org/wiki/SSH_server
> http://zyxel.nas-central.org/wiki/Telnet_backdoor
Mam tam zainstalowany SSH i dzięki temu powoli kopiuję dane na dysk lokalny
w kompie z windą.
A co do linków powyżej to żaden u mnie nie działa, pokazuje się strona z
tekstem:
The requested URL /zyxel/cgi-bin/remote_help-cgi was not found on this
server.
Ja mam tam firmware najnowszy czyli 4.80

A nie ma w SSH jakiejś komendy pomagającej sprawdzić powierzchnię dysku i
jej integralność coś jak było kiedyś w windowsie? Może dałbym radę odpalić
to w konsoli i przeskanować dysk?
--
...:::WISKOLER:::...
Stirlitz budzi się z okropnym bólem głowy. Mętnym wzrokiem spogląda wokół: