Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Tani NAS - GIT, FTP, jakaś alternatywa dropboxa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Tani NAS - GIT, FTP, jakaś alternatywa dropboxa
From: ww <ww@o2.pl>
Date: Tue, 8 Mar 2016 08:17:08 +0100
W dniu 2016-03-07 o 13:29, geos pisze:
On 07.03.2016 08:28, ww wrote:
płytę mini-itx miałem, kupiłem tylko wsporniki mosiężne (jak do
mocowania płyt głównych do normalnych chasis) i śrubki za 7 złotych, w
obi sklejkę 2-3mm za 2 złote. powierciłem otwory i przymocowałem płytę z
boku obudowy. za jakiś czas kupiłem na aliexpress adapter 12v -> ATX i
teraz zasilam 6 dysków, 8gb ram oraz płytę zasilaczem 12v 5A. spokojnie
wystarcza, pewnie jest nadto. mam posadzonego na tym linuxa z ZFS, stoi
sobie cicho w kącie i dzielnie służy. całość wygląda industrialnie ale
mi się podoba :) podoba mi się jeszcze bardziej gdy spojrzę na ceny
firmowych NASów na 6 dysków za xxxx PLN i porównam to z 250-300, które
włożyłem w swój wynalazek, że nie wspomnę o swobodzie zainstalowania
czegokolwiek do obsługi takiego boxa.

Nieźle ale ja już nie mam czasu na takie zabawy. Pewne narzędzia muszę
niestety po prostu kupić prawie gotowe.

Mój komputerek to takie coś:

https://picasaweb.google.com/etet100/KomputerekITX?authkey=Gv1sRgCIb20cHw84Pg4wE