Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Tani NAS - GIT, FTP, jakaś alternatywa dropboxa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Tani NAS - GIT, FTP, jakaś alternatywa dropboxa
From: ww <ww@o2.pl>
Date: Mon, 7 Mar 2016 10:31:32 +0100
W dniu 2016-03-07 o 10:09, JaNus pisze:
W dniu 2016-03-07 o 08:28, ww pisze:
 > ---

 > Ważne żeby urządzenia było małe, ciche i tanie.
 >
 > Mam jakiś malutki Mini ITX na atomie i myślę czy tego nie użyć.
 > Tylko tam nie wchodzi dysk 3.5 cala.
 >
 > Ma ktoś jakiś pomysł ?

Jak to tylko do sporadycznej (nie-koniecznie szybkiej) archiwizacji, to
może wystarczy do tego Mini ITX po-podłączać dyski via USB? To będzie
wolne, ale jeśli ma być tanio...

W sumie tanio to pojęcie względnie. USB wolałbym jednak uniknąć. Niby
nie potrzebuje strasznej szybkości (chociaż ogólnie na słowo WOLNO
jeśli idzie o komputery jestem uczulony) ale nie chce się ładować
w dziwne rozwiązania. Dlatego pomyślałem, że może lepiej kupić
coś nawet używanego ale dedykowanego do takiego zastosowania.

Inne rozwiązanie tanie, to wymiana obudowy, ale, choć doradzam, to nie
mam pojęcia czy płyta z tego Mini ITX wejdzie (we wszystkich tego
aspektach) do normalnej, pełnowymiarowej obudowy?

Szukałem kiedyś trochę większej obudowy i nic ciekawego nie znalazłem. Jak większa to już znowu z zatokami na 5.25 cala, dużym zasilaczem i tak dalej.