Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] L~adowalne baterie alkaliczne

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] L~adowalne baterie alkaliczne
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Fri, 16 Oct 2015 19:29:26 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 16 Oct 2015 17:37:07 +0200
 doszła do mnie wiadomość
<562119a5$0$27528$65785112@news.neostrada.pl>
 od "  \(c\)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl>  :
>No i okazało się, że są! Kanadyjska firma Pure Energy produkuje "ładowalne
>baterie alkaliczne". Rozwiązanie opatentowane jest pod nazwą RAM (Rechargeable
>Alkaline Manganese). Cechy użytkowe:
> Napięcie: 1,5V  — Trwałość: 100-500 naładowań  • 7 lat ważności na półce
>• Praktycznie odporne na efekt samorozładowania: po roku tracą zaledwie 4%
>zmagazynowanej energii
>
>Przedstawicielem producenta w Polsce i w regionie CEE jest PLATINET SA
>
>Jedyną słabością baterii Pure Energy jest konieczność używania specjalnych
> [...]

Mam kilkanaście sztuk tych ogniw, nie polecam.
Kilka ładowań i do kosza(może coś teraz polepszyli, ale nie mam ochoty
sprawdzać), w dodatku szybko wysrywają jakimś białym nalotem.
Co do ładowarki, to podawałem linka:
https://www.youtube.com/watch?v=CCtgsIXSdYY
W recenzjach dobrze wypada.
Teraz szukam jakiegoś koszyka z wyprowadzonymi przewodami(do ładowania
ogniw z EP), ewentualnie rozbiorę i dolutuję klipsy na przewodach.

Tak na marginesie, mam niedaleko pewien znany bazar,jak się tam udaję,
to czasami sprawdzam w ręku wagę ogniw(18650 lub te do EP), 99% tego
szajsu jest pusta w środku(nawet piasku już nie dosypują, wrażenie
takie, że mam w ręku plastikową rurkę wypełnioną powietrzem, te do EP
też), pojemności już osiągają 6AH na ogniwo 18650, kiedyś nawet
prowokacyjnie zapytałem sprzedawcę o tę pojemność, stwierdził, że tyle
mają pod małym obciążeniem, ale jakoś dalej nie chciał nic więcej
zdradzić. Widziałem nie raz, jak nny "przedsiębiorca" wciska klientowi
do telefonu zamiennik accu o pojemności trzykrotnie większej niż
oryginał...
Idą czasy, że nie tylko zasilacze trzeba będzie przed kupnem ważyć.
--
"Marian milczał. Wiedział, że musi milczeć i czekać.
 Wokół było pusto i cicho. Ta cisza krzyczała."