Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] leżący SSD na półce

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] leżący SSD na półce
From: Przemek <raz@onet.pl>
Date: Thu, 15 Oct 2015 20:23:18 +0200
identycznych, i postawić "koktajl" o specyfikacji "RAID 0+1" — na co on popukał
się w głowę, i powiedział, że lepiej archiwizować na drugim, ale... *bez*
RAID-ów. I co ja biedny miś mam zrobić? Tym bardziej, że musiałbym tracić na to
czas, aby to robić regularnie, no i jakiegoś programu (do archiwizacji
"bezbolesnej") się naumieć..

IMHO ma rację, lepiej co jakiś czas stracić trochę czasu niż stracić wiele, jak będzie trzeba odzyskać dane z kompa po przepięciu, padzie zasilacza lub burzy. Dysk na półce ma mniejsze szanse na pad z tego powodu niż pracujący. A RAID 0 to jak chcesz przyspieszyć zapis/odczyt, 1 jak chcesz mieć pracujący non stop system mimo padu jednego z dysków, oba nie chronią przed uszkodzeniami jw. Jak backup to moim zdaniem zawsze lepiej off-line, albo on-line, ale parę km od backupowanego dysku.
Przem