Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] leżący SSD na półce

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] leżący SSD na półce
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Sun, 27 Sep 2015 23:33:11 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 27 Sep 2015 22:28:16 +0200
 doszła do mnie wiadomość  <mu9jhc$p1l$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
 od elmer radi radisson
<radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org>  :

>Nic nie trzeba podlaczac do pradu. Flash jest pamiecia nieulotna i
>zachowuje swoj stan bez zaleznosci od zasilania.

Niestety tak nie jest, każdy flash straci ładunek, mogą to być
miesiące, mogą być lata, im mu cieplej, tym szybciej to przebiegnie.
Przykładowo:
https://users.ece.cmu.edu/~omutlu/pub/flash-memory-data-retention_hpca15.pdf
http://www.pcworld.com/article/2921590/death-and-the-unplugged-ssd-how-much-you-really-need-to-worry-about-ssd-reliability.html
http://www.dobreprogramy.pl/SSD-nie-do-kopii-zapasowych-wystarczy-fala-upalow-by-utracic-zapisane-dane,News,62920.html