Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] 1650x1050 versus 1920x1080

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] 1650x1050 versus 1920x1080
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Sat, 10 Oct 2015 21:18:24 +0200
Dnia Sat, 10 Oct 2015 19:46:50 +0200, PeJot napisał(a):

> Czołem.
>
> Jaka jest różnica pomiędzy dwoma monitorami 23'-24', o rozdzielczościach
> 1650x1050 oraz 1920x1080, z punktu widzenia:
>
> 1. użytkownika o nie najmłodszym już wzroku, noszącego parę dioptrii na
> nosie ? W biurze mam 23' 1650x1050 i luźnych pikseli jakoś nie widzę.

Zdefiniuj ten nienajmłodszy wzrok może. :) Ja mam na karku 36 wiosen i przy
24" 1920×1200 mi akurat bardzo odpowiada. Przez chwilę miałem do czynienia z
monitorem 22" z tą rozdzielczością i było troszku słabiej. Aha - wada wzroku
-2,25/-2,5.

Przy czym hint - ta niższa u Ciebie w biurze, to 1680×1050. ;D

> 2. karty graficznej, pod kątem gier ( ale bez jakiegoś zacięcia ).
> Obecny duet Radosław R7 250 overclock + Core 2 Quad Q9550 wyrabia w
> 1280x1024, choć przy nowszych grach trzeba to i owo ustawić na MID, ale
> ogólnie grać się da.
>
> Obawiam się że przy rozdzielczości 1920x1080 trzeba będzie poszukać
> mocniejszej grafiki, a w sumie to zapewne wymienić resztę klamotów na
> nowe.  Mam natomiast nadzieję że ta grafika przy rozdzielczości
> 1650x1050 da sobie radę, a ja nie zobaczę różnicy w rozdzielczości,
> natomiast trochę $ zostanie.

Przy 1920×1080 w nowszych tytułach zarówno ów Radeon, jak i procesor już
troszku dychawiczne są - i po przejściu na wyższą rozdzielczość będzie
jeszcze słabiej i tutaj nie ma co czarować i zaklinać rzeczywistości.

[ Demokracja to rządy brutali, temperowane przez dziennikarzy.             ]
[                                                    (Ralph Waldo Emerson) ]