Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] grafika zamiast ATI HD2600 XT

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] grafika zamiast ATI HD2600 XT
From: Michal Lukasik <michu_l@tlenCUT.pl>
Date: Wed, 7 Oct 2015 17:27:37 +0100
On 07/10/2015 16:50, TurboPascal wrote:

Tu chodzi o sytuację odwrotną: w płycie z PCIe 1.0 (a taka była moja początkowa
hipoteza) nie będą w ogóle działać karty Radeon poczynając od PCIe 2.1 (seria
HD5000 i następne). Prawdopodobnie związane jest to z wyższymi wymaganiami
energetycznymi takiej karty, jeśli chodzi o samo złącze PCIe. Znam ten
przypadek z autopsji: HD4850 działało, a HD5670 i HD5770 już nie.

Więcej: https://en.wikipedia.org/wiki/PCI_Express#PCI_Express_2.1
(fragment dotyczący PCI Express 2.1)

BS. Sam mam w PCIE 1.0 pasywnego 7850. Działa bez zastrzeżeń. Dobierałem już wile kart i ogólnie problemem okazywał się zasilacz. Większość tych kart ma dodatkowe złącze zasilania i wydajność prądowa samego gniazda ma tu niewiele wspólnego. Ogólnie trzeba mieć dużego pecha by karta nie działała z powodu niekompatybilności a nie z powodu dziadowskiego PSU.

Pamiętajmy, że WW poszukiwał kart 100 razy szybszych i o połowę chłodniejszych,
ewentualnie 20 razy szybszych i dostępnych prawie darmo - nie podając na samym
wstępie, iż dysponuje nowoczesną płytą.

:D
--