Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Na czym archiwizować?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Na czym archiwizować?
From: Michal Lukasik <michu_l@tlenCUT.pl>
Date: Wed, 7 Oct 2015 17:15:33 +0100
On 07/10/2015 16:26, z wrote:

Ile trzeba za taki dać?

To zależy jaki chcesz kupić. Tanio można kupić coś na SPARCu albo nawet ARMie. Producenci różni. Trzeba śledzić aukcje - sprzęt cieszy się popularnością bo nowy jest drogi, a co tu dużo mówić to duża wygoda. Polecam niemiecki ebay.

BTW. Jeśli to *ważne* dane to IMO cena nie gra roli, inwestycja niby duża, ale cena ewentualnej utraty takich danych jeszcze większa.

A jak to się ma do bezpieczeństwa danych bo mówimy tu o archiwizacji.

To lepsze niż nic. ;D
IMO 2 dyski w mirrorze + ewentualnie jeden do szuflady na okresowe synchronizacje powinno zagwarantować akceptowalny poziom bezp.

Sam mam miniserwer i dane w RAID5 + dodatkowo NAS z RAID1, który automatycznie okresowo archiwizuje z tego pierwszego co najważniejsze.

Dwa dyski w NASie w raid pod tym samym zasilaczem?

Zasilacz jest zewnętrzny. Sam się nie zetknąłem (używam różnych NASów od ponad 5-ciu lat), ale czytałem o kilku przypadkach awarii PSU, żaden NAS nie ucierpiał sprzętowo. W jednym AFAIR rozjechał się system plików (xfs albo btrfs) - człowiek, który opisywał problem naprawił to ogólnie dostępnymi narzędziami.
--