Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] bezprzewodowe myszki logitech

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] bezprzewodowe myszki logitech
From: " \(c\)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl>
Date: Thu, 1 Oct 2015 11:46:01 +0200
1 października 2015 08:15 Użytkownik "ww"  napisał w
news:muiiu1$9b1$1@dont-email.me ...
:
: (...) Ja nie wiem czy mysz jest bezpośrednią
: czy pośrednią przyczyną wieszania się
: (...)

Ano właśnie: *wrażenie* (często mylne) może się brać stąd, że zjawisko zauważasz
*najczęściej wtedy*, gdy na ekranie zamiera myszkowy "nosek" (kursor). A
tymczasem powodem może być tysiąc innych elementów kompa. Ja też mam takie
"zastygania" maszyny, i nie mogę wyczaić *co* jest ich przyczyną. A z różnych
"objawów pośrednich" próbuję zgadywać że (może):

  1.. Zdecydowanie (no: raczej) *nie* jakiś konkretny program, bo rzecz się
dzieje przy całkiem innych zestawach "uruchomień". Prędzej to wina sprzętu,
ewentualnie jakichś sterów do niego.
  2.. Karta graficzna? O tym już w zasadzie pisałem, ale obstawiałem wtedy tezę,
że jej zwiechy *mogą* być skutkiem wadliwej współpracy z gryzoniem. Ale i bez
takiego konfliktu - może bruździć *sama* karta...
  3.. Któryś z dysków. Przy czym nie tyle uszkodzona powierzchnia krążka, co
zdecydowanie: felerna elektronika.
  4.. Albo też dyskowy kontroler - objawy byłyby podobne.
  5.. Zasilacz, który dostaje czkawki, i powoduje "niedotlenienie" któregoś
zespołu, a nawet: kilku. A wtedy *możliwe* byłyby objawy baaardzo różnorodne, w
zależności od tego, na jaki hardware by akurat padł cień...
  6.. No i jeszcze nietypowe (?) uszkodzenie lutu w dowolnym składniku PC-ta,
polegające na tym, że powstała w nim jakaś przerwa / nie-przerwa, stanowiąca
sobą półprzewodnik, dlatego funkcjonuje jak ten migacz, w dowcipie o
milicjantach:

Jasiu, zobacz czy mi migacz działa?
  - Działa. O! nie działa... Znów działa. A teraz ponownie nie działa ;)

:
:  W internecie ludzie podają kilka rozwiązań. Jedni twierdzą,
: że problem był związany np z ustawieniami kontrolera USB
: (związane z oszczędzaniem energii), inni, że pomogło nadanie wyższego
: priorytetu procesowi związanemu z logitech setpoint.
:

Hm, jeśli to myszka via USB, to ruchy jej korpusu mogą się przenosić kablem na
gniazdo, i ono się tym "zmęczyło". Czy inna mysz, też "po USB" - zachowuje się
prawidłowo? No ale to nie wykluczy uszkodzenia wtyczki, którą można by wymienić,
no ale... to koszt wyższy, niż kupno myszki bezogoniastej...

: (...)
:  Poza tym nie wiem czy nie rozminąłem się z prawdą pisząc "cały
: system". Tak naprawdę to może mi się tak tylko wydawać. W każdym razie
: jak kursor się zatrzyma to jakoś nigdy na ekranie nie widzę żadnego
: "życia" i stąd wrażenie zawieszenia całości. A dzieje się to zbyt szybko
: żeby zobaczyć czy działa na przykład klawiatura.
:

U mnie bywało, że blokowało się totalnie wszystko: nawet światełka na
klawiaturze nie chciały się zapalać / gasić... A co do "cały system", to czy gdy
odtwarzasz jakąś muzykę (z netu, albo DVD/CD) - to i karta muzyczna za-wisa?
Sprawdź w wolnym czasie, ale... niewiele z tego wyniknie ;)

:
: Dodatkowo mam wrażenie
: jakby to się działa przy aktywności niektórych programów. (...)
:  Teraz myśle czy to nie ma związku z virtualboxem.
: Po restarcie problem wydaje się ustępować na jakiś czas.
:

Restartowe lekarstwo wyklucza efekt uszkodzenia lutu, jak mi się wydaje, no bo
ten zaczynał by wierzgać po osiągnięciu "temperatury krytycznej", natomiast
restart (zakładam, że *bez* przerwy pozwalającej ostygnąć podzespołom?) tego
parametru przecież nie zmienia...

--

Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak