Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] bezprzewodowe myszki logitech

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] bezprzewodowe myszki logitech
From: ww <ww@o2.pl>
Date: Thu, 1 Oct 2015 08:15:18 +0200
W dniu 2015-09-30 o 22:24,   (c)RaSz pisze:
Użytkownik "ww"  napisał w
news:muggsm$q0b$1@dont-email.me ...
:
:W dniu 2015-09-29 o 21:34, GLaF pisze:
: >
: >
: > A masz jednolitą podkładkę? Moja przy niejednolitej się tak zachowuje.
:
:
: Przecież to mysz która ma działać na wszystkim (oprócz szkła).
:

A czy nie jest inaczej gdy gryzoń jest diodowy,
a nieco lepiej: gdy ma diodę laserową?

He ? No powinno być dużo lepiej ! A mam też jakiegoś badziewnego tracera (normalna myszka optyczna bez lasera) i wydaje się działać lepiej. Może nie działa na wszystkim ale jak już działa bo całkiem precyzyjnie.

:
: (...) Za to od pewnego średnio co minutę mysz mi zamraża cały
: system i wszystko stoi przez 2 sekundy. Szlag mnie zaraz trafi. W
: internecie jest sporo narzekań na takie zachowanie (głównie pod win 7).
:

Ja nie expert, ale tak mi się wydaje, że sama-z-siebie mysz aż tak dużego wpływu
*bezpośrednio* na system to raczej mieć nie powinna, i winą bym obarczył inny
element: k. graficzną! Która może mieć do danego gryzonia jakąś awersję. Wszak
poruszanie się jego kursora po ekranie - jest obsługiwane sprzętowo, więc
zarówno czipset graf-ki, jak i jej oprogramowanie - mogą być "podejrzane". Jeśli
ściągnięcie najnowszego sterownika do myszy nie pomogło, to "uwspółcześnij" też
soft karty: a nóż-widelec i *może* pomoże?

Ja nie wiem czy mysz jest bezpośrednią czy pośrednią przyczyną wieszania się, nie wiem też co ma awersję do czego, wiem tylko, że przy żadnej innej myszy tego nie było. W internecie ludzie podają kilka rozwiązań. Jedni twierdzą, że problem był związany np z ustawieniami kontrolera USB (związane z oszczędzaniem energii), inni, że pomogło nadanie wyższego priorytetu procesowi związanemu z logitech setpoint. U mnie nic nie pomaga. Poza tym nie wiem czy nie rozminąłem się z prawdą pisząc "cały system". Tak naprawdę to może mi się tak tylko wydawać. W każdym razie jak kursor się zatrzyma to jakoś nigdy na ekranie nie widzę żadnego "życia" i stąd wrażenie zawieszenia całości. A dzieje się to zbyt szybko żeby zobaczyć czy działa na przykład klawiatura. Dodatkowo mam wrażenie jakby to się działa przy aktywności niektórych programów. Podejrzewałem thunderbirda ale to chyba nie to. Teraz myśle czy to nie ma związku z virtualboxem. Po restarcie problem wydaje się ustępować na jakiś czas.