Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dziwne bootowanie laptopa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dziwne bootowanie laptopa
From: "Radoslaw Szwed" <radekszwed@pochta.fm>
Date: Mon, 31 Aug 2015 06:39:36 +0200
Użytkownik "Universis" <universis@wp.pl> napisał w wiadomości
636d2704-2651-46ee-82c1-a3baaf73e812@googlegroups.com">news:636d2704-2651-46ee-82c1-a3baaf73e812@googlegroups.com...

Laptop Asus x551c. Jak w temacie padł dysk twardy. Dysk wymieniłem i oczywiście chciałem zainstalować >windows 8. Na początku nie wiedziełem jak ustawić bootowanie z CD/DVD w tym biosie i po pierwszej "dłubance" utraciłem bootowalność ze wszystkich nośników :). Nie dałem za wygraną i postanowiłem dłubać dalej w wyniku czego osiągnąłem połowiczny sukces - laptop bootuje zarówno z HD jak i z CD/DVD - ale.... . z włożonym Pendrive do gniazda USB !. Na Pendrive są tylko fotki - bootowalnym nie jest. Jak co ustawić żeby laptop bootował bez tego Pendrive'a ?

Przy starcie F2 (wejscie do BIOS)
W menu Security dajemy Disable przy Secure Boot Control
Zapisujemy ustawienia i reset.
Ponownie przy starcie F2
W menu Boot dajemy Enabled przy Launch CSM.
Zapisujemy ustawienia i reset.

Od teraz przy starcie Esc i można wybrać urządzenie do "bootowania"
lub ustawić je w BIOS

Pozdrawiam
Radek.