Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] RAID (1?) na dyskach o różnej pojemności

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] RAID (1?) na dyskach o różnej pojemności
From: "BUNIEK" <mbuniek@interia.pl>
Date: Thu, 27 Aug 2015 15:50:40 +0200
Spośród danych, które użytkownik zapisuje na dysku są takie "bezcenne", których nie chciałby stracić, i te właśnie (i tylko te) warto by chronić na macierzy.
Ale oprócz nich są też takie, których strata nie byłaby wielką tragedią, i
bardzo często jest takich danych całkiem sporo, przynajmniej u mnie. Dlatego tak
sobie umyśliłem, żeby owe dwa rodzaje zbiorów były zapisane na różne dyski,
ale... Ale po co mi aż 3 HDD? No bo doczytałem, że w przypadku RAID'u -1
pojemność "użytkowa" — jest taka, jak najmniejszego dysku: czy to oznacza, że
nadmiarowa" pojemność większego jest — tracona? Bardzo by to było dziwne.

Kontrolery na płytach z chipsetami Intela posiadają taka funkcje jak 2 różne poziomy RAID na tych samych dyskach. Osobiście używam Raida5 (odporność na awarie) oraz Raid0(wydajność) na 3 dyskach po 500GB. System jest na części R5 a reszta na R0 - ważne dane kopiowane są on-line na zewnętrzny storage który posiada R1.

Buniek