Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki HDD 500 GB kupić warto, a co — omijać?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki HDD 500 GB kupić warto, a co — omijać?
From: " \(c\)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl>
Date: Sat, 22 Aug 2015 00:30:08 +0200
Dzięki stokrotne wszystkim za ciekawe wyjaśnienia dot. (SSD + HDD) versus HHD,
czy ktoś jeszcze mógłby coś napisać {jak w temacie}? No bo lukam na Allegro,
dysków jest sporo, a ceną różnią się często dość znacznie. Co jest zapewne
powiązane z ich jakością, no ale ta ma przecież różne wymiary:

 — dla jednego ważna jest (bo ja wiem?) cicha praca, dla drugiego niski pobór
prądu, trzeci musi mieć demona prędkości, no a dla mnie jak raz teraz
najważniejsza jest *niezawodność*. No to może zamiast jednej 500-ki powinienem
kupić 2*250 i zrobić im RAID-x? Ten "x" (=1?) to stąd, że nie do końca wiem
"który". No bo nie chciałbym, aby tylko pojemność zżerał (dla zapewnienia
bezpieczeństwa danych), i żeby taki zestaw miał pojemność użyteczną co najwyżej
o 30% mniejszą, niż "całkowita". No bo "coś słyszałem", ale nie do końca
chwytam: "co"...

--
Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom  -  zależy ZNACZNIE bardziej.