Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Tue, 31 Mar 2015 19:47:36 +0200
Dnia Tue, 31 Mar 2015 19:24:02 +0200, Netx napisał(a):

> Jeśli chodzi o mnie to rozważam SSD ale razem z obecnym drugim
> (większym) dyskiem HDD w laptopie. Na SSD - system, programy i część
> dokumentów co częściej używanych (np. na pulpicie). W tej sytuacji w
> T530 mogę wmontować SSD w miejsce napędu DVD (musiałbym z niego
> zrezygnować) albo w slot mSata bo akurat mam wolny (nie mam modemu 3g i
> jest wolny slot). Prosiłbym o opinie czy zakup dysku mSata to dobry
> pomysł - konkretnie rozważałbym:
> Crucial M550 256GB mSATA Internal SSD - CT4819447
> Crucial MX200 250GB mSATA 6Gb/s Internal SSD - CT6893768
> [...]

Jeśli masz możliwość użycia SSD razem z dyskiem mechanicznym to się nie
zastanawiaj ani chwili i olewaj szybszego procka, przynajmniej do czasu
kiedy bardzo zaswędzi cię w portfelu :)   Oczywiście, sprawa pojemności
to się tyczy raczej wytrzymałości twojego portfela. Jeśli wytrzyma SSD o
dużej pojemności, kupuj. Jeśli stać cię jedynie na 64 GB SATA3, też
kupuj i lokuj na nim system lub dwa (Mint jest godny uwagi).  Który
akurat typ to mniej ważne. Ostatnio nie słyszy się specjalnych narzekań
na jakąkolwiek wytwórnię czy serię. Co do opcji wywalenia CD/DVD to
rzecz indywidualna. Umiałbym sobie wyobrazić używanie w lapku wyłącznie
pendrajwów i obejście się bez napędów optycznych.
Idź w SSD, będziesz zachwycony :)
--
Jacek
        Dziesięć przykazań ma 279 słów.