Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] HDD padły sektory, brak dostępu do podkatalogów [cross]

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] HDD padły sektory, brak dostępu do podkatalogów [cross]
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Fri, 13 Feb 2015 03:29:17 +0100

Użytkownik "identyfikator: 20040501" <NOSPAMtestowanije@go2.pl> napisał w wiadomości news:mbiu5o$7hg$1@node1.news.atman.pl...
w windowsie jest taka opcja "przejmij na własność" czy jakoś tak,
jeśli nie można wejść do katalogu to trzeba wydać komende przejęcia katalogu przez admina i wtedy da sie wejść i kopiować - tak tylko gdybam

Tak możesz komuś rozpieprzyć filesystem.
NAJPIERW sczytanie i to możliwie do obrazu dysku (1), a jeśli jest i na to miejsce, to obraz skopiować na bok i z tego obrazu wyciąganie co nas interesuje, potem naprawy, eksperymenty, zabawy, itd, itp. Po pomyślnym odzysku backupy można wywalić. Wiem z doświadczenia, jak bardzo ważny jest czas w takich sytuacjach. Jeśli to jest coś głębszego, skutkującego masową "wysypką", to na podwójną robotę może już czasu zabraknąć. Miałem w rękach dysk spadaczony, który mi padł otatecznie nie dalej, jak 5 minut po odzysku danych. I już przy następnym restarcie kompa nie wstał mimo męczenia, dręczenia i zaklęć magicznych, padł na amen, mogiła. Hmm... a może to nawet minutę było? W każdym razie bardzo szybko. Gdybym rzeźbił z uprawnieniami, to nie wiem, czy odzyskałbym cokolwiek. A tak poszło nawet w miarę zwinnie. Waść nie gdybaj, dysk to bardzo delikatny i szalenie precyzyjny mechanizm, i złe obchodzenie się z nim może być bolesne. W sferze zarówno fizycznej, jak i logicznej.

(1) Aby jak najmniej machał głowicami po plikach, jeśli np. ukruszył się nośnik i machające głowice mogły by go rozsiewać. Poza tym, tak będzie szybciej potem pracować. I UNIKAĆ pisania czegokolwiek, zanim obraz nie zostanie sczytany.

Aha, nie muszę chyba dodawać, że w sytuacji, gdy z dyskiem coś sie dzieje, obowiązuje całkowity zakaz kombinowania. Trzeba działać jasno i konkretnie, oraz możliwie zwięźle, a na kombinowanie przyjdzie czas na deser.

--
Biorę udział w projekcie SamKnows, jeśli masz szybkie łacze i chcesz
dołączyć, kliknij obok... I participate in the SamKnows project, if you