Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] wgranie BIOS w miejsce UEFI, dwie rewizje płyty

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] wgranie BIOS w miejsce UEFI, dwie rewizje płyty
From: "maX" <averwywal@interia.pl>
Date: Sun, 25 Jan 2015 14:07:55 +0100

Użytkownik "jedrek" <jedrek@spamiak.2> napisał w wiadomości news:54c4b93b$0$28458$b1db1813$443c6447@news.astraweb.com...
Jest sobie płyta rev 3.0:
http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-990fxa-ud5rev_30/ z UEFI
oraz jej wcześniejsza edycja rev 1.0 z BIOS-em
http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-990fxa-ud5rev_10

Powstaje teraz pytanie czy do nowszej rewizji UEFI można wgrać tradycyjny BIOS ze starej rewizji? Bo z opisu wynika, że praktycznie te płyty co do elektroniki są tym samym sprzętem (?). W sprzedaży jest już tylko nowsza rewizja 3.0 która, a mnie interesuje tradycyjny BIOS bez skaczących cyrkowych węży UEFI. Czyli nabywam rewizję 3.0 i w miejsce wgranego w nią UEFI chcę załadować BIOS z rewizji 1.0
Przejdzie takie coś, czy nie ma prawa zadziałać?

Postępu nie zatrzymasz. Nawet jeśli teraz ci sie uda, to i tak przy następnej modernizacji kompa będziesz już miał do wyboru tylko płyty z UEFI. Więc im szybciej się "przekonasz" do UEFI tym lepiej.