Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Predkosc SSD - problem

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Predkosc SSD - problem
From: Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Date: 03 Jan 2015 19:58:55 GMT
Użytkownik m4rkiz m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com ...

> zapisanie 1 pliku 1GB i 100000 plikow o lacznej pojemnosci
> 1GB to jednak spora roznica ze wzgledu na ilosc operacji
> w systemie plikow, potrzebnej na to mocy obliczeniowej itd.

Ale ja nie pisze o predkosci zapisu tysiaca plików tylko o predkosci zapisu
ciagłego w programie diagnostycznym...

> [...]
>
> przykladowo 100MB bitmapa daje sie ladnie skompresowac i dysk
> po zapisaniu jej w jedna sekunde bedzie twierdzil ze zapisal
> 100MB\s mimo ze faktycznie w ciagu tej sekundy do kosci
> trafilo 20MB danych (rozmiar bitmapy po kompresji)
>
> 100MB jpg z kolei kompresuje sie bardzo slabo wiec trzeba
> zapisac cale 100MB w kosci (oczywiscie tez po skompresowaniu,
> poprostu nie bedzie istotnej roznicy przed i po kompresji)
> wiec przy zapisie 20MB\s operacja zajmie 5 sekund
>
> dane 'marketingowe' zawsze beda wybierane z kosmosu, tak samo
> jak kontrast 10000000 do jednego w lcd itd. itp.

Skoro dane sa kompresowane to dlaczego wielkosc dysku sie nie zwieksza?
Bitmapa sie dobrze kompresuje? Nie wiedziałem.
Wiem, ze dobrze się kompresują np. pliki tekstowe.
Skoro predkosc podawana przez producenta to predkosc zapisu plików dobrze
kompresowalnych, to moze producent powinien to zaznaczyc w specyfikacji?