Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] SSD - czy dobrze podlączony

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] SSD - czy dobrze podlączony
From: "ikarek" <ikarek@poczta.spamerzy.to.brudasy.onet.pl>
Date: Sun, 7 Dec 2014 02:27:50 +0100
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:XnsA3FBD2A7CFF0Abudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
MAm nowego ssd w laptopie.
Niestety coś jest nie tak - komputer włączasie długo, nie widac tej
predkosci.

Jak sprawdzic czy dysk jest dobrze "ustawiony" w windows 7?
Jak sprawdzic predkosc?

Poszukaj programik "AS SSD". Pokaże ci "wyrównanie" dysku
(w lewym górnym rogu - powinno być na zielono) i pozwoli zmierzyć
prędność w kilku testach.

Żaden ze mnie spec od SSD, ale miałem jedno doświadczenie z instalacją.
Dokupiłem SSD Samsunga do kompa HP z230, a po przeinstalowaniu
Win7 na ten SSD, zaobserwowałem problem w teście odczytu losowego
przez wiele wątków (4K-64Thrd w programie AS SSD). Przyczyną okazał
się brak sterownika (albo zła jego wersja - już nie pamiętam) do
intelowskiego kontrolera dysków.

Więc jak masz tam kontroler Intela (sprawdzisz w menedżerze urządzeń,
"kontrolery IDE ATA/ATAPI"), to możesz pokombinować ze sterownikiem.
Nazywa się on "Intel Rapid Storage Technology", a po naszemu
"Technologia pamięci Intel Rapid". Po zainstalowaniu, powinien pokazywać
w obszarze powiadomień małą ikonę dysku z zielonym znaczkiem
"check", że wszystko gra.