Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Bardzo dobry monitor do malego pomieszczenia

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Bardzo dobry monitor do malego pomieszczenia
From: Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl>
Date: Fri, 15 Aug 2014 23:17:07 +0200
On Wed, 13 Aug 2014, amperomierz wrote:

Witam,

Wymieniam monitor na lepsiejszy i prosilbym o porade, bo internet jest
pelen klamstw i marketingu, a moze tutaj znajde jakas dobra dusze ;)

Wiem ze chce:
- wysokie odswiezanie (75Hz wzwyz)

 IMO gryzie się z dostępnością razem z pozostałymi parametrami.
 120 Hz *razem z minimalnym czasem opóźnienia* dają monitory zdolne do
pracy "3D" przeznaczone do okularów migawkowych. Zdaje się, że
występują wyłącznie w wersji 1980x1080 i basta.
 Większość (czyt: statystycznie "prawie wszystkie") pozostałych
ma opóźnienia od mierzalnych do tragicznie dużych.
 Jako, że nie wiadomo dlaczego 75Hz ++, być może opóźnienie również
ma znaczenie, stąd wzmianka.

- 4:3 lub ewentualnie 16:10 (unikam 16:9)

 No tu jest problem.

- rozdzialke 1920x1200  <- min. 1200 w pionie

 Drugi warunek jest do spełnienia ;)

- wyzsza rozdzialke,

 O ile wiem, nie ma nic innego "rynkowego" w zapodanej cenie, poza:
http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=pl&l=pl&s=dhs&cs=pldhs1&sku=845220
 Ale te 2160 pikseli w pionie jest "16:9"

- wysokie DPI, choc to w sumie przeklada sie na rozdzialke (prawda?)

 Prawda.

- chcialbym bardziej cos w formacie 4:3 lub zblizony, zaden wide/double-
wide

 Sorry sir.
 Ale może jakiś soft do zrobienia dwu ekranów obok siebie się znajdzie? ;)

 Do reszty się nie wtykam, sam zobacz ;)
 Dla porządku: mam U2711 *i* U2410 (aktualnie ten drugi stoi "w pionie"
i aktualnie te dwa służą do pracy), ewentualnie jeden z nich przełączam
na 120Hz Acera (TN oczywiście, dopiero "prawdziwe LED" będą w stanie
przeskoczyć potrzebną szybkość przełączania osiągalną dla TN).

czarna czern na ekranie

 Hm... a tu to nie wiem która z technologii ma szczytowy kontrast.
 Znaczy wiem, "prawdziwy LED", ale takie konstrukcje na razie AFAIR
dostępne są tylko w postaci telewizorów (mogących pracować oczywiście
jako monitory) w dużych rozmiarach.
"Prawdziwy LED" oznacza konstrukcję, w której piksele są świecącymi
LEDami (AFAIR - w istniejących są to wyłącznie OLED, co z założenia
jest dla ludzi bogatszych, a hint tkwi w żywotności), a nie na
flasyfikowaniu nazwy przez monitory z *podświetleniem* LED.

Nie miesci mi sie to na ekranie, a preferuje jednak jeden monitor, a nie
dwa. Dwa jakims cudem mecza moje oczy.

 Zawsze przy dwu?
(rozważam, czy tym cudem nie może być np. występowanie migotania
podświetlania na jednym z monitorów).

Cena do 2-3k.

 Ten UP2414Q się zmieści (co najmniej dwa razy była na allegro
oferta na styk zgodna z wymogiem).

pzdr, Gotfryd