Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Bardzo dobry monitor do malego pomieszczenia

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Bardzo dobry monitor do malego pomieszczenia
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Sun, 17 Aug 2014 00:44:23 +0200
Dnia Fri, 15 Aug 2014 23:17:07 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

>   IMO gryzie się z dostępnością razem z pozostałymi parametrami.
>   120 Hz *razem z minimalnym czasem opóźnienia* dają monitory zdolne do
> pracy "3D" przeznaczone do okularów migawkowych. Zdaje się, że
> występują wyłącznie w wersji 1980x1080 i basta.
(ciach…)

Zasadnicza większość monitorów full hd tzw. flicker free czy i lub
udostąpniających odświeżanie 120 Hz, to konstrukcje oparte o matryce TN.
Oficjalnie jest to szybkie, ale kolory na tym są… I z tym 3D to też
informacja sprzed paru lat, kiedy pojawiło się 3D Vision NVIDII.

Natomiast na kwestie powstawania efektu opóźnienia wejścia (input lag), to
akurat częstotliwość odświeżania niewielki ma wpływ (o ile jakikolwiek). Tu
kwestia polega na tym, jak szybko elektronika monitora jest w stanie obrobić
sygnał otrzymany na wejściu i „wypluć” go na matrycę.

>   No tu jest problem.

To nie jest problem. Po prostu produkcji matryc w proporcjach 4:3 czy 5:4
już od dawna chyba nie ma.

>   Drugi warunek jest do spełnienia ;)

Nie będzie w proporcjach 4:3. 16:10 coraz trudniej trafić - większość ma
16:9 (również 27" 2560×1440).

>   O ile wiem, nie ma nic innego "rynkowego" w zapodanej cenie, poza:
> http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=pl&l=pl&s=dhs&cs=pldhs1&sku=845220
>   Ale te 2160 pikseli w pionie jest "16:9"

2560×1440 na monitorze z przekątną 27" sprawdza się całkiem przyzwoicie. A
jak ktoś chce mieć piksele minimalnej wielkości, to niech kupi laptopa z 15"
matrycą i 1920×1080. :D

>   Prawda.

Zależy - czy piksel jest odwzorowany „w punkt”, czy ma to taką konstrukcję,
jak Retina w MacBookach. Czyli fizycznie pikseli jest więcej, ale
rozdzielczość nie jest przeliczana 1:1.

>   Sorry sir.
>   Ale może jakiś soft do zrobienia dwu ekranów obok siebie się znajdzie? ;)
>
>   Do reszty się nie wtykam, sam zobacz ;)
>   Dla porządku: mam U2711 *i* U2410 (aktualnie ten drugi stoi "w pionie"
> i aktualnie te dwa służą do pracy), ewentualnie jeden z nich przełączam
> na 120Hz Acera (TN oczywiście, dopiero "prawdziwe LED" będą w stanie
> przeskoczyć potrzebną szybkość przełączania osiągalną dla TN).

Define „prawdziwe LED”.

>   Hm... a tu to nie wiem która z technologii ma szczytowy kontrast.
>   Znaczy wiem, "prawdziwy LED", ale takie konstrukcje na razie AFAIR
> dostępne są tylko w postaci telewizorów (mogących pracować oczywiście
> jako monitory) w dużych rozmiarach.
> "Prawdziwy LED" oznacza konstrukcję, w której piksele są świecącymi
> LEDami (AFAIR - w istniejących są to wyłącznie OLED, co z założenia
> jest dla ludzi bogatszych, a hint tkwi w żywotności), a nie na
> flasyfikowaniu nazwy przez monitory z *podświetleniem* LED.

Podświetlenie LEDowe nie jest złe, pytanie jak zostanie zrealizowane.

>   Zawsze przy dwu?
> (rozważam, czy tym cudem nie może być np. występowanie migotania
> podświetlania na jednym z monitorów).

Dwa męczą oczy? Ja dostaję drgawek, jak stanowisko pracy nie ma dwóch
monitorów. Aktualnie pracuję na czterech. Tak, wiem - to się podobno da
leczyć. ;D

>   Ten UP2414Q się zmieści (co najmniej dwa razy była na allegro
> oferta na styk zgodna z wymogiem).

Dell na IPS to jednak marketowa masówka. Jeżeli komuś to wystarczy, to
proszę uprzejmie. Ja wolę niższe rozdzielczości, ale z porządnym
odwzorowaniem barw.

[ Lord Marshal: Irgun. One of my best. Richard B. Riddick: If you say so.  ]
[                                            ("The Chronicles of Riddick") ]