Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Lenovo i problem z whitelist

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Lenovo i problem z whitelist
From: Jaskiniowiec <jaskinia@najurze>
Date: Thu, 10 Jul 2014 10:01:08 +0200
W dniu 10.07.2014 08:32, Andrzej W. pisze:
> Może po prostu trzeba było kupić wersję z kartą "an" a nie teraz
> marudzić, że firma kiepska.
> Markowy laptop to nie składak blaszanka, by wsadzać tam co w łapy wlezie
> a potem płakać, że system niestabilny i się wszystko wiesza.

Może po prostu byłem przyzwyczajony do normalności, że wifajka, jeśli
nie jest wlutowana, to można ją wymienić? Może nie było dostępnych
modeli z an? A co jeśli chciałbym zmienić na ac (a takowych seryjnie w
laptopach się jeszcze(?) nie montuje) ?? Z takimi radami to idź
dowartościowywać na jakieś przyrszczerskie grupy i nie zaśmiecaj tej.

Jakoś inni oprócz Lenovo i HP (choć tu przynajmniej wybór jest ciutkę
większy) nie robią z tym problemów. Równie dobrze Lenovo może zacząć
brandować dyski i co wtedy mądralo? Co pół roku będziesz wymieniał
lapciaka, albo doradzał innym, by już przy zakupie przepłacili krocie,
by mieć później zapas, ew później przepłacali x2 || x3 za dysk narzucony
przez producenta, a który od oryginału różni się jedynie kilkoma
zmienionymi komórkami w EEPROM? Leczyć Cię, to strata pieniędzy...
Już w ultrabookach przy zakupie trzeba się decydować na procka i
wielkość pamięci, bo tych nie da się wymienić. I to jest ok, aczkolwiek
pod warunkiem, że fizycznie nie mogę tego wymienić...

> Wiem, że karty "an" z serii R500 nie działały mi z E520.
> Nie wiem tylko czy to wina "whitelistingu" czy po prostu karta z R500
> używała pełnego PCIe a w E520 było tylko wyprowadzone USB na złączu
> miniPCIe.
> Musisz pamiętać, że mPCIe to tak naprawdę dwa interfejsy, trzeba
> wiedzieć jaki interfejs ma dane złącze płyty głównej i jaki karta.

Czytaj, czytaj, czytaj! Po zamontowaniu karty wyskoczył komunikat (18xx
coś tam), więc to nie wina portu jako takiego, tylko blokada przed
nieautoryzowanymi kartami bezprzewodowymi. (o dziwo, możesz podłączyć
tam sobie dyski, akceleratory i wszystko inne dostępne na minipci-e, a
nie pochodzące od Lenovo). Poczytaj oficjalne forum Lenovo i bluzgi
ludzi tam piszących. Ciekawe, czy tam też odważyłbyś się tak ośmieszyć
jak tutaj?

Tak, wiem że są złącza pełne i pcie podobne, aczkolwiek tu nie o to
chodzi i nie o to pytałem.

Żeby była jasność - nie chcę dyskusji j/w o pierdołach, tylko zadałem
konkretne pytanie. Ktoś, kto chce zachowywać się jak pipa i pisać nie na
temat, niech sobie otworzy nowy wątek i tam wylewa swoje mądrości...

PS. Odpowiadamy POD odpowiadanym tekstem, a nie NAD.