Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Lenovo i problem z whitelist

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Lenovo i problem z whitelist
From: Jaskiniowiec <jaskinia@jura>
Date: Thu, 10 Jul 2014 01:06:48 +0200
Kilka dni temu kupiłem Lenovo ThinkPad Edge Twist S230u. Moja radość trwała do dzisiaj, gdy chciałem zamontować kartę WWAN Option GTM382 wyciągniętą z Sony Vaio. O ile mi wiadomo, Sony nie brandowało karty.

Problem jest inny - w Lenovo można zainstalować tylko karty brandowane przez nich samych.

Tu też nie byłoby problemu, gdyby nie wątpliwość, czy aby na pewno każda brandowana przez Lenovo karta zadziała, czy też może każdy model np. laptopa ma swoją whitelistę na której znajdują się określone modele kart?

Czy każda karta "made by" Lenovo nada się, czy też może do mojego modelu pasują dwie karty i żadna inna, nawet działająca w innym modelu Lenovo u mnie nie zadziała? Inaczej: wystarczy włożyć kartę zgłaszającą się "wyprodukował mnie Lenovo", czy dodatkowo musi to być model, który jest na liście w BIOS danego laptopa?

Pytam, bo z chęcią zmieniłbym też kartę WiFi na coś z pasmem "a", a z tego co się zorientowałem, to tego modelu dostępny jest tylko jakiś Broadcom i posiadany przeze mnie obecnie Intel 2200 (niestety tylko bgn i 40mW mocy).

Przy okazji, pierwszy i ostatni zakup z tej firmy. Jakościowo maszyna jest bardzo ok, ale zniesmaczyli mnie bardzo tymi whitelistami.

PS. Szukałem BIOS/UEFI, acz do tego modelu jeszcze nie ma. Poza tym nie chcę się bawić w uwalanie laptopa na starcie jego używania ;)