Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] CO BEDZIE LEPSZE?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] CO BEDZIE LEPSZE?
From: Majka <kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com>
Date: Sun, 29 Jun 2014 23:48:31 -0700 (PDT)
W dniu środa, 25 czerwca 2014 13:42:55 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:

> Ramu nigdy za wiele, zwłaszcza jeśli wg poniższych danych:

> używa >4GB swapu na dysku - znaczy że i 4GB będzie mało, bo coś ci
> system zaśmieca.
> Moja rada jest prosta i może zmniejszyć koszty, ale wymaga trochę czasu:
> - najpierw reinstalacja obecnego systemu, na czysto, na czysty świeżo
> sformatowany dysk. Jaka vista paskudna jest, to trudno, ale powinna
> działać jakoś.
> - po reinstalacji wyłączenie od razu "przywracania systemu windows" - by
> nie tworzył zbędnych kopii i punktów przywracania, i niech ściągnie
> [...]

Bardzo dziękuję, zwłaszcza za opis krok po kroku reinstalacji Visty i
optymalizacji pracy po reinstalacji - bardzo cenne.
RAM - jakie kości są w komputerze dopiero sprawdzę, albo jakiś program (np.
aida32) albo odkręcę pokrywę pod laptopem. Wtedy zakupię tak jak piszesz, 2GB
lub 1GB jeśli będzie można taniej.

Co do przeglądarek i komunikatorów: używam jedynie Chrome/Google, a z
komunikatorów niczego poza czatem w samym @gmailu.

Wymiana ewentualna dysku na SSD:
czy na podstawie danych komputera (HP Pavilion DV6000) może mi ktoś wskazać
rubrykę/dział dysków SSD które będą pasowały do mojego laptopa? Jakie to
załącze, czy interfejs, czy cokolwiek co jest ważne, żeby kupić odpowiedni dysk?
I czy taki dysk wystarczy włożyć/wpiąć do laptopa i wszystko działa już
(oczywiście reinstalacja systemu, to wiem, ale czy nie będzie taka wymiana
skomplikowana bardziej)?

Majka