Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] ssd 2.5" z małym poborem prądu

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] ssd 2.5" z małym poborem prądu
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Wed, 04 Jun 2014 23:23:22 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 04 Jun 2014 21:46:56 +0200
 doszła do mnie wiadomość  <lmnt9k$ind$1@node1.news.atman.pl>
 od BartekK <sibi@drut.org>  :
>Mam dysk przenośny Zalman który ma dodatkową funkcjonalność emulacji
>CD/DVD/ z iso przechowywanego na wewnętrznym dysku. Jest wykrywany jako
>2 urządzenia (usb-hdd oraz usb-cd, gdzie zawartość tego cd to wybrany
>plik .iso).
>Wszystko fajnie na USB3.0 dopóki nie potrzeba zapiąć tego dysku do USB
>2.0 (z wydajnością marną <0.5A), a zwłaszcza jak nie ma 2 portów usb
>dostępnych (bo dorobiłem sobie drugie zasilanie...
>
>Pierwsza moja myśl - wyrzucę hdd który siedzi w środku (teraz jakiś
>seagate XT 500GB) a wsadzę SSD, będzie mniej prądu brało to problemy
> [...]

Moim zdaniem kłopotem jest prąd startowy dysku(startup current), który
potrafi przekroczyć 1A przez kilka sekund.
Może zainteresuj się dyskami, które posiadają zworkę włączającą
RPS(reduced power spinup), chyba wszystkie dyski WD Scorpio posiadają
tę zworkę. Mam taką kieszeń(ZM-VE300), siedzi w niej
WD6400BEVT(Scorpio Blue) bez zworki RPS i nie sprawia mi problemów ze
startem, ale staram się stosować lepsze kable.
Zwora jest opisana tu:
http://wdc-pl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/7090/~/w-jaki-spos%C3%B3b-fizycznie-zainstalowa%C4%87-nap%C4%99d-serial-ata,-eide-lub-ssd-oraz
Co do SSD, prawdopodobnie są dyski których prąd startowy wynosi
<500mA(trzeba by ryć w dokumentacjach), ale moim zdaniem nie warto ich
wkładać do tej kieszeni ze względu na cenę.