Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] ssd 2.5" z małym poborem prądu

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] ssd 2.5" z małym poborem prądu
From: BartekK <sibi@drut.org>
Date: Wed, 04 Jun 2014 21:46:56 +0200
Mam dysk przenośny Zalman który ma dodatkową funkcjonalność emulacji CD/DVD/ z iso przechowywanego na wewnętrznym dysku. Jest wykrywany jako 2 urządzenia (usb-hdd oraz usb-cd, gdzie zawartość tego cd to wybrany plik .iso). Wszystko fajnie na USB3.0 dopóki nie potrzeba zapiąć tego dysku do USB 2.0 (z wydajnością marną <0.5A), a zwłaszcza jak nie ma 2 portów usb dostępnych (bo dorobiłem sobie drugie zasilanie...

Pierwsza moja myśl - wyrzucę hdd który siedzi w środku (teraz jakiś seagate XT 500GB) a wsadzę SSD, będzie mniej prądu brało to problemy znikną... A tu zonk - co wezmę ssd, to na nich widzę 5V 1A, 5V 1.5A itd... Testowo wsadziłem Kingstona v300 - nawet na usb3.0 i dłuższym kablu jest problem, bywa że się zrestartuje dysk (bo i ten dodatkowy kontroler-emulator iso coś swoje pobiera). Co dziwne - na kingstonie jest napisane 5V 1A (co by potwierdzało restartowanie przy zasilaniu z usb), a w specyfikacji "pobór energii 2.0/0.6W" (co by dawało zupełnie inny prąd). Stąd w pobór mocy w W (jako zapewne podany uśredniony) wolę nie wierzyć, z prawa ohma nie ma co ryzykować obliczać prądu, bo jak widać - szczytowy jest większy i daje reset.

Ma ktoś gdzieś jakiś ssd sprawdzony, który pobiera w miarę mało prądu (<0.5A i lepiej), pojemność >120GB, prędkości w zasadzie nieistotne bo samo USB ogranicza do jakichś 44MB/s na 2.0, 80MB/s na 3.0 (obecnie, przy seagate XT hybrydowym) - tak więc nie będę się bił o dysk wyciągający conajmniej 560MB/s ;)