Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Monitory EIZO

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Monitory EIZO
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Fri, 9 May 2014 21:11:54 +0200
Dnia Fri, 09 May 2014 19:25:13 +0200, Irokez napisał(a):

> W sumie to ta nierównomierność to popierdóła w stosunku do jakości i
> głębi oddawanych barw jakie mają dobre panele Eizo.

W sumie to test polegający na puszczeniu czarnego tła, ustawieniu
maksymalnej jasności i sprawdzania tego w całkowicie zaciemnionym
pomieszczeniu, to też taki sensowny inaczej IMVHO.

> Poza tym nie każdy po nocy siedzi i filmy grozy ogląda na monitorze.

Ja tam podziwiam ludzi, którzy potrafią wytrzymać z żarówką przed oczyma. Na
którymś z forów spotkałem się z twierdzeniem jednej osoby, że jemu jasność
400 kandeli, to za mało. Długo zbierałem szczękę z podłogi… (Hint dla mniej
zorientowanych - przy pracach związanych z obróbką zdjęć, przygotowaniem
publikacji do druku, zalecana jest praca z monitorem dającym od 80 do 120
kandeli).

> Ja tam widzę w dzień różnice w odwzorowaniu kolorów pomiędzy Eizo i
> Dell'em w robocie.
> A kumple jak przyniósł zdjęcie obrobione na swoim chyba Samsungu zdziwił
> się czemu takie czerwone bo u niego jest dobrze.
> No i faktycznie przeczerwienił, co nie tylko na Eizo było widać ale i
> Nec'u i w duużo mniejszym stopniu ale jednak widać monitorze laptopa.
> Z kolei pewnych odcieni bardzo jasnych których nie widziałem w robocie
> na Dellu nagle w domu odkryłem że dana strona web ma jednak fajne tło.

Obrabiane „na oko”, a na tekst o profilach barwnych szeroko otwarte oczy się
pojawiają i pytanie „a co to za cholerstwo?”? :)

> Ot takie różnice które się przede wszystkim rzucają w oczy. Bo
> nierównomierność... to trzeba nastrój w pokoju zrobić, a jak jest
> nastrój to po co monitor ;)

:D

[ Nie pokonasz kobiety w kłótni, to niemożliwe. Nie wygracie, bo jeśli     ]
[ chodzi o kłótnię, to my mamy pod górkę. Bo my musimy mówić z sensem.     ]
[                                                             (Chris Rock) ]