Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Monitory EIZO

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Monitory EIZO
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Fri, 9 May 2014 21:11:54 +0200
Dnia Thu, 08 May 2014 23:39:22 +0200, Wojtek W. napisał(a):

> Mam do czynienia z kilkoma modelami Eizo i powiem tak są
> dobre ale też za wydane na nie pieniądze oczekiwałbym lepszej jakości.
> Mam prywatnie S1911 kupiony u Niemca i właściwie nie ma się do czego
> przyczepić po kilku latach (10tys godz.)
> Reszta modeli kupiona w Polsce.

Nie ma różnicy - i do Niemiec, i do Polski idą transportem z Japonii.

> Kumpel ma  model 22 cale ale równomierność podświetlenia taka sobie.
> W pracy mamy kilka modeli jeden z nich ma słabe podświetlenie.

Jakieś konkrety odnośnie modelu i sposobu sprawdzania nierównomierności
podświetlenia?
Co to znaczy "za słabe podświetlenie"?

> Niestety serwis Eizo odmawia naprawy bo to część eksploatacyjna...
> Hmm to po co jest gwarancja na świetlówki  30tys godz ?

Musiałbym się w to dokładniej wgryźć, ale z tego co kojarzę, to gwarancja
mówi o tym, że świetlówki mają tyle przepracować. Jeżeli ktoś jedzie cały
czas na maksymalnej jasności, to nic dziwnego, że podświetlenie zużyje
wcześniej.

> Reszta modeli całkiem przyzwoicie aczkolwiek bez profilowania
> spektrofotometrem nie było by tak różowo.

Monitor bez profilowania - o ile myśli się o jakieś pracy czy korzystania z
niego tak, by w miarę przyzwoicie oddawał kolory - to takie sobie
rozwiązanie jest. Oczywiście bardzo wiele zależy od samego monitora i tego,
co można z niego wycisnąć.

> W kwestii zakupu używanych monitorów
> Ostatnio kupiliśmy w cenie 1 nowego Eizo 4 poleasingowe  identyczne
> modele samsunga 24 cale na dobrej matrycy i każdy świeci zupełnie
> inaczej.

Akurat EIZO pod tym względem (powtarzalności i liniowości) wypadają znacznie
lepiej. :)

> Po profilowaniu to już inna bajka i postawione obok siebie
> wyświetlają praktycznie identyczne obrazy, nie odbiegające od Eizo :-)

Bo to wychodzi dopiero we wrednych szczegółach - kolory skóry, szczegóły w
cieniach. :)

> Moje zdanie jest takie, że podstawa to niezły monitor + profilowanie lub
> najlepiej  kalibracja sprzętowa (prosty model Nec-a który posiadam z
> taka funkcją spisuję się znakomicie)

Najpierw jeszcze określenie, do czego to ma służyć, potem jeszcze szczypta
wiedzy o zarządzaniu barwą. :)

[ Pececiarze to beztalenciarze i przenigdy nie odczuwają w sobie potrzeby  ]
[ twórczego spędzenia wolnego czasu. Za to będą podniecać się najnowszymi  ]
[ pastami termoprzewodzącymi.           (Alvy Singer, pl.comp.os.advocacy) ]