Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Problemy z QNAP

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Problemy z QNAP
From: Jaskiniowiec <jaskiniowiec@jaskinia>
Date: Fri, 09 May 2014 10:07:59 +0200
Model z serii TS-x39.

Miał ktoś z tym (lub podobnym) ustrojstwem problemy? Chodzi głównie o
restarty. U mnie występują w nocy podczas zrzutu danych na NAS. Swego
czasu był problem z jednym z dysków. Dysk wymieniony na nowy. Niedawno
znowu kolejny dysk zaczął świrować. Tego nie wymieniałem, a tylko
przeskanowałem, po czym status SMART wrócił do zielonego, jednak objawy
są j/w, czyli restart raz na dobę.
Jedyne co niepokojącego w statucie SMART zauważyłem, to większa niż w
pozostałych dyskach wartość "Spin_up_time", która wynosi 504, a w
pozostałych ~320. Raz tylko w tym dysku wyskoczył alert
"Raw_read_error_rate" z wartością 1. Po skanowaniu wartość wróciła na 0.
Dyski to 4x Hitachi Deskstar 7K2000 w RAID5.

Tak, wiem, wymiana dysku powinna pomóc. Tylko że w "normalnym systemie",
jeśli coś się dzieje niepokojącego, to wypluwana jest informacja na
konsolę i praca trwa nadal, ew po wypluciu na ekran, system daje się
ustawić tak, by nie restartował się (można wówczas przeczytać co
powoduje problemy). Nawet jak świruje głowica, czy pojawiają się
problemy z odczytem/zapisem. Tu następuje restart.

Jakaś wadliwa seria dysków? To już drugi egzemplarz w ciągu 4 m-cy.