Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Co zamiast P5K/E8400

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Co zamiast P5K/E8400
From: Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl>
Date: Tue, 15 Apr 2014 15:51:15 +0200
Czas na zmiany nadszedł i zbieram z różnych źródeł opinie ;-)

Dotychczasowy komputer to procek E8400 na płycie Asus P5K, do tego 8GB
pamięci i grafika GF 8500. Wszystko chodzi pod 64-bitowym Ubuntu 9.10 z
klasycznym Gnome. Dyski w sumie nieistotne ale w sumie 2 sztuki
"czarne" WD RE4 2 TB + 2 sztuki Seagate Barracuda 250GB plus WD green
1,5TB Sprzęt nadal sprawny i bym go nie zmieniał ale ostatnio coraz
częściej muszę odpalać na tej maszynie kilka wirtualek. Niestety e
płytę więcej niż 8GB pamięci nie wetknę. :-(

na co warto zamienić sprzęŧ? Nie mam urazów wobec Intela czy AMD -
ważniejsze dla mnie jest stabilne działanie maszyny a nie święta
wojna. ;-) Ważne jest by procek bezproblemowo wspierał wirtualizacje.
Płyta - w tej chwili chciałbym wsadzić 16GB pamięci ale w perspektywie
32 lub więcej. Ważne by można było podłączyć 5-6 dysków i chętnie by
zostało z 1-2 SATA wolne. Grafika nie jest potrzebna specjalna - albo w
budowana w płytę albo przeniosę dotychczasową. Zasilacz zobudowa -
dotychczasowe. Na maszynie będzie znów Ubuntu (zapewne ja wyjdzie to
14.04 bo LTS) z klasycznym Gnome. To jest maszyna do pracy a nie do
grania. Co do finansów - jak trzeba to zapłacę ale z drugiej strony nei
chciałbym przepłacać za wodotryski. Ważne by komputer stabilnie
pochodził 3-4 lata.

Macie jakieś sugestie?

Zdrówko