Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dysk SSD ile procent zapasu

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dysk SSD ile procent zapasu
From: gof@somewhere.invalid (Adam Wysocki)
Date: Thu, 10 Apr 2014 11:58:56 +0000 (UTC)
Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:

> skasować część pamięci i zapisać znowu, tym razem nie ustawiając danej
> wartości w danej komórce. A to kasowanie trwa. Dlatego jeżeli jest

Jeszcze update, ale tu nie jestem pewien, czy dobrze pamiętam, więc niech
ktoś mnie poprawi. Jednostką zapisu jest strona (mała), a jednostką
kasowania blok (duży - ileś stron). Więc kontroler może skasować większe
obszary (bloki), a nie może skasować jednej strony. Dlatego przepisanie
jednej strony jest szybsze niż skasowanie całego bloku (ileś stron) i
ponowny ich zapis. I dopóki te wolne strony są, to jakoś to działa, a jak
już nie ma, to zaczyna się kasowanie podczas zapisu, które trwa.

Jeszcze warto pogooglać za write amplification.

--
SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
http://www.chmurka.net/