Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] OCZ zbankrutował

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] OCZ zbankrutował
From: Mirosław Kwaśniak <mirek@uv.ikem.pwr.wroc.pl>
Date: 16 Feb 2014 20:28:39 GMT
Marek Dyjor <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote:
> ja tam naszczęście mam pamięć i pamiętam ile razy do rodziców przyłaził
> monter aby dobijać freon do tej super trwałej starej socjalistycznej lodówki
> poral, co to jej czynnik uchodził co roku...  nie licząc przewijania silnika
> w tejże oraz w odkurzaczu.

Trafiłeś na egzemplarz z konća kwartału, taki uboczny efekt gospodarki
planowej ;)
Moje znajome egzemplarze:
- Polar po ponad 30 latach dostał nowy termostat i działa
- Minsk około 30 lat ciągle bez napraw
- Kodry po 26 latach zatarła agregat - za żywota miała wymianę termostatu

W telewizorach trwałość lamp zbliżona do trwałości żarówek :)

> dzisijeszy sprzęt to mistrzostwo twałości...

... np. padające po dwóch-trzech latach zasilacze komputerowe :(

> mam odkurzacz samsung który już chyba 5 czy 8 lat chodzi, pralka elektrolux
> też nie chce sie zepsuć.

Elektrolux to zupełnie inna liga.

Kolega miał pralkę Phillipsa >25 letnią (nie wiem jak dalej długo służyła),
która obsłużyła czworo dzieci w epoce pieluch tetrowych - czyli na moje oko
efewtywny współczynnik zużycia >50lat ;)
Polar Diana 30 lat bez naprawy (no fartuch można by zmienić)
Polar PS565 >20 lat wymieniłem w zeszłym roku programator