Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jak oszczedzac akumulatory w UPS-ach?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jak oszczedzac akumulatory w UPS-ach?
From: BQB <adres@anty.spamowy.com.invalid>
Date: Wed, 05 Feb 2014 01:28:44 +0100
W dniu 2014-02-04 10:44, Mrzafka pisze:
Użytkownik " 666" <j.666@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:lciv49$6rl$1@news.supermedia.pl...
Mam ups-y na wewnętrzne 24 volt (dwa aku 2x12V), parę sztuk, każde
wydłużenie wymiany aku o powiedzmy rok mile widziane.
Braków napięcia w instalacji 230V właściwie nie ma, ups-y muszą być z
powodu pewnych wymagań "urzędowych".
Są sposoby na jak najdłuższe zachowanie jakości aku?

W domu mam Fideltronika 650 Pro, kupionego w 1997 roku.
Raz już wymieniałem w nim 2 akumulatory w 2007 roku na CSB.
10 lat. Jakie były oryginalne? Nie pamiętam.
Następna wymiana za kilka lat.

Polskie UPSy są całkiem niezłe sprzętowo, mają tylko kiepskie oprogramowanie do zarządzania (a przynajmniej miały 5-6 lat temu, później nie weryfikowałem) Mam obecnie EVER Sinline 1200, mam go bardzo długo, teraz po drugiej wymianie padły mi akumulatory - wytrzymały jakieś 4-5 lat dokładnie nie pamiętam, oryginalne też gdzieś tyle.